Вітаємо учасників Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Медіаосвіта – пріоритетний напрям в освіті ХХІ століття: проблеми, досягнення і перспективи»!
Приветствуем участников Международной научно-практической Интернет-конференции «Медиаобразование – приоритетное направление в образовании XXI века: проблемы, достижения и перспективы»!
Висловлюємо подяку Всім, кого турбують проблеми формування медіа компетентності особистості і хто опікується питаннями впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес дошкільних, загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, хто поділився своїми думками з питань, винесених на обговорення.
Выражаем благодарность Всем, кого беспокоят проблемы формирования медиакомпетентности личности и кто занимается вопросами внедрения медиаобразования в учебно-воспитательный процесс дошкольных, общеобразовательных и внешкольных учебных заведений, кто поделился своими мыслями по вопросам, вынесенным на обсуждение.
Просимо висловити думки з приводу проблем, які турбують медіаосвітян, і обговорити матеріали, розміщені на сайті конференції.
Звертаємо увагу, що статті розміщено у файловому архіві.
Просим высказать мнение по поводу проблем, которые беспокоят медиапедагогов и обсудить материалы, размещенные на сайте конференции.
Обращаем внимание, что статьи размещены в файловом архиве.
З повагою, Дегтярьова Галина Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент секції методики викладання мов і літератури Харківської академії неперервної освіти, науковий керівник регіональної програми дослідно-експериментальної роботи «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему роботи навчальних закладів Харківської області».
С уважением, Дегтярева Галина Анатольевна, кандидат педагогических наук, доцент секции методики преподавания языков и литературы Харьковской академии непрерывного образования, научный руководитель региональной программы опытно-экспериментальной работы «Научно-методические основы внедрения медиаобразования в систему работы учебных заведений Харьковской области».Добавлено (23.10.2013, 15:13)
---------------------------------------------
Ми, слухачі спецкурсу «Формування медіаграмотності педагогів», вдячні всім колегам за змістовні та актуальні матеріали з власного досвіду роботи. Проблема медіаосвіти є нагальною та потребує ґрунтовного вивчення та широкого впровадження у навчально-виховний процес. Приємно відзначити глобальність задіяних ресурсів та географію поширення процесу обговорення.
Добавлено (23.10.2013, 18:02)
---------------------------------------------
Я, як педагог-словесник, ознайомившись з усіма науковими статтями, "винесла" з даного (безумовно доцільного, потрібного, актуального) заходу наступні "методичні уроки":
1. "Медіаосвітянин" має вільно оперувати термінологією і фактами, ясно розуміти процес медійних впливів у контексті реального світу, щоб діти отримали грунтовні знання та були скерованими у правильне русло.
2. Людина і медіа - невід`ємні складові!
3. Формування медіакомпетентної особистості - питання №1 на сьогодні!
4. Лише спілкування, спілкування і ще раз спілкування між педагогами-"медійниками" перетворить "ідейне зерно істини" кожного на вагомий спільний "КОЛОС"!
Наталія Харибіна, Надеждівський НВК Лозівської районної ради
Добавлено (23.10.2013, 18:08)
---------------------------------------------
Медіа - це один з основних чинників формування всебічно розвиненої особистості, адже більшість життя сьогоднішньої дитини проходить пліч-о-пліч зі ЗМІ, тож порушені у наукових статтях моїх колег шляхи вирішення проблем меліаосвіти стануть мені, як вихователю, у нагоді.
(Тетяна Чашка, вихователь, м.Куп`янськ)
Добавлено (23.10.2013, 18:15)
---------------------------------------------
Мене, як вихователя-методиста, зацікавили статті за напрямом "Ігровий аспект медіаосвіти", бо, на моє глибоке переконання, саме через гру у дошкільнят формуються певні стереотипи, активніше відбувається процес розвитку мовлення, виховуються моральні якості тощо. Також актуальними є дослідження з формування медіакомпетентності особистості.
Вікторія Жегло, ДНЗ №6 "Посмішка", м.Лозова
Добавлено (24.10.2013, 15:50)
---------------------------------------------
Ознайомившись зі статтями колег із дошкільних навчальних закладів, я відмітила, що простежується тенденція поступового переходу медіаосвіти від найпростішого до більш складного. Автори грунтують свої дослідження на міцних наукових засадах, одночасно впроваджуючи інноваційні технології.
Зацікавили матеріали з журналістики, адже на сьогодні майже в кожному навчальному закладі діти випускають газети або створюють веб-сайти. Обмін досвідом з цього питання - дуже корисний та актуальний.
Добавлено (24.10.2013, 16:03)
---------------------------------------------
Якщо підійти критично до сьогоднішньої роботи з упровадження медіаосвіти та формування медіакомпетентності особистості, то слід наголосити на чи не найважливішій ролі у цьому процесі саме вчителя. Так, не батьків, не суспільства, а НЕБАЙДУЖОГО та ЗАЦІКАВЛЕНОГО вчителя. Ось для чого ми спілкуємося, обмінюємося досвідом. Хто це зробить, як не ми? Я вважаю, що по-справжньому переймаються цією проблемою педагоги не за примусом, а за бажанням та глибоким переконанням.
Наталія Харибіна
Добавлено (24.10.2013, 16:17)
---------------------------------------------
Як наголосила у своїй статті Л.Марецька, медіаосвіта своїми комунікативними мережами спроможна задовольнити соціокультурні потреби педагога повною мірою. За допомогою медіаосвіти він, як і будь-яка особистість, здобуває інформаційну свободу – право одержувати інформацію, необхідну для життя, розвитку й професійної діяльності, висловлювати свої погляди з приводу тих або інших явищ і подій, передавати інформацію (і що більш важливо – знання) іншим людям. Я повністю підтримую думку автора і хочу додати, що саме медіа на сьогодні формує в суспільстві ключові стереотипи, тож учителі та вихователі повинні займатися самоосвітою з цього питання постійно, а не "від семінару до спецкурсу".
Наталія Харибіна
Добавлено (24.10.2013, 16:25)
---------------------------------------------
Сучасний світ розглядає медіаосвіту як впливовий засіб усебічного розвитку особистості. Сам процес розвитку вже передбачає позитивний вплив та розвиток таких якостей, як комунікативні здібності, критичне мислення, уміння повноцінного сприйняття, осмислення, аналізу та оцінки медіаінформації, а також уміння самовираження за допомогою медіапростору. Я погоджуюся з думкою дослідників та переконана, що, розпочавши роботу з дошкільного віку, ми не маємо морального права хоча б на деякий час переривати цей процес, бо ланцюжок буде розірваним, тож можна випустити найважливіше...
Вікторія Жегло, ДНЗ №6 "Посмішка", м.Лозова
Добавлено (24.10.2013, 16:32)
---------------------------------------------
Медіаосвіта дає можливість прищепити особистості вміння аналізувати, критично осмислювати і створювати медіатексти; визначати джерела медіатекстів, їх політичні, соціальні, комерційні чи культурні інтереси, їх контекст; інтерпретувати медіатексти і цінності, що поширюються медіа тощо. А ще, я гадаю, медіаосвіта - це життєво необхідна складова нашого життя, яка вчить учитися і педагогів, і школярів, і батьків.
Наталія Харибіна
Добавлено (24.10.2013, 16:42)
---------------------------------------------
Медіаосвіта педагогічних працівників відкриває можливості інтенсивного впровадження основ аудіовізуальної грамотності в дошкільних закладах .Розробка і практична реалізація в навчально-виховному процесі програм із медіаосвіти стане важливою основою для соціальної адаптації дітей до сучасного соціуму. Я вважаю, що основним завданням медіаосвіти є системне і компетентне виховання дітей, починаючи з дошкільного віку, тобто формування інтересів, позицій, мотивів, ціннісних орієнтацій, а також моделей поведінки та культури поведінки засобами медіа.
Тетяна Чашка, ДНЗ №2, м.Куп`янськ