Методичні і організаційні форми між викладанням літератури і театром базуються на принципі зв’язку вивчення літератури з формуванням зорового досвіду як умови збагачення світу емоцій, формування в учнів власної позиції у художньому просторі драматичного твору. Ефективних результатів можна досягти, якщо використовувати роботу з впровадження елементів театральної педагогіки в системі під час роботи на уроці літератури з вивчення драматичних творів, серед яких особливу увагу слід приділити творчості А.П. Чехова – новатора драматургії. В даному матеріалі для конференції приведено умови, які є найбільш ефективними у впровадженні театральної педагогіки, якщо вони є системою.
Драматична самодіяльність не входить в навчальний процес, але виявляє дуже великий вплив на естетичний і літературний розвиток учнів, активно формуючи їх інтерес до театру і повідомляючи школярам нові літературні знання. Перший етап залучення учнів до театральної культури – це підготовка їх у якості читців драматичного твору. Десятикласники мають логічно осмислити життєвий зміст п’єси Чехова, щоб знайти в ній відображення джерел конфлікту епохи і етично-філософські ідеї Чехова тільки через «хвилювання» її емоціонального настрою. Досягнення поставленої мети учителем-мовником розширює звичайні цілі уроку літератури, тому розглядається театральна робота як один з елементів впровадження театральної педагогіки, яка здійснюється учителем-мовником і переслідує цілі загального естетичного і літературного розвитку учнів при вивченні драматичних творів А.П. Чехова в старших класах.
|